• Fundatie
  • Mail @UMFCD
  • Biblioteca
  • Editura
  • Contact

UMFCD

  • Despre UMFCD
    • Biroul rectorului
      • Istoric UMFCD
      • Mesajul Rectorului
      • Carta UMFCD
      • Misiunea asumată a UMFCD
      • Misiune și viziune
      • Raport Rector
      • Plan de management
      • Plan strategic de dezvoltare instituțională UMFCD 2021 – 2029
      • Planul operațional UMFCD 2025
      • Politica în domeniul calității 2024
      • Rectori precedenți
      • Arhivă Biroul Rectorului
    • Resurse umane
      • Cariere cadre didactice
      • Cariere administrative și didactic auxiliare
      • Cariere Institutul de Genomică
      • Transparența veniturilor salariale
      • Informații utile
    • Managementul calității
      • Asigurarea calității
      • Regulamente
      • Legislație
      • UMFCD în cifre
    • Relații publice
      • Informații publice
      • Distincții
      • Comunicate de presă
      • Identitate vizuală
    • Organizare
      • Conducerea Universității
      • Senat
    • Organizare
      • Consiliul de Administrație
      • Școala Doctorală
    • Organizare
      • Direcția Cercetare-Dezvoltare-Inovare
      • Comisia de Etică și Deontologie Universitară CEDU
    • Organizare
      • Structuri administrative
      • Alegeri academice
  • Educație
    • Facultăți și resurse
      • Facultatea de Medicină
      • Facultatea de Stomatologie
      • Facultatea de Farmacie
      • Facultatea de Moașe și Asistență Medicală
      • Biblioteca
      • Editura
    • Admitere licență
      • Admitere 2025
    • Examen de disertație
      • Regulament examen
      • Informații Examen de Disertație Sep. 2025 – Facultatea de Medicină
      • Informații Examen de Disertație Sep. 2025 – Facultatea de Stomatologie
      • Informații Examen de Disertație Sep. 2025 – Facultatea de Farmacie
      • Informații Examen de Licență Sep. 2025 – FMAM
    • Masterat
      • Admitere Master 2025
      • Programe master
      • Admitere Master
    • Admitere Studenți Internaționali
      • Portal Admitere
      • Admitere Studenți Internaționali – Limba Engleză – 2025-2026
      • Admitere Studenți Internaționali – Facultatea de Farmacie – Franceză 2025-2026
      • Admitere Studenți Internaționali – Limba Română – 2025-2026
      • Admitere Români de Pretutindeni 2025-2026
    • Doctorat
      • Organizare studii de doctorat
      • Abilitare
      • Admitere doctorat 2025-2026
    • Postuniversitar
      • Rezidențiat cetățeni din țări terțe U.E.
      • Diaspora – Români de pretutindeni
      • Rezidenți
      • A doua specialitate
    • Postuniversitar
      • Cursuri de perfecționare
      • Calendar de Examene și Concursuri MS
      • Transfer rezidenți
      • Schimbare de specialitate
      • Rezidențiat – Informații importante
  • Studenți
    • Viitori studenți
      • Bun venit în România
      • Capitala – București
      • De ce sa alegi UMFCD?
      • Simulare admitere
      • Mobilitate academică An universitar 2025/2026
    • Servicii sociale
      • Centrul de Consiliere și orientare în carieră
      • Cazare / Tabere / Burse / Decont transport
      • Servicii medicale
      • Activități de recreere
    • Norme legale
      • Codul studentului
      • ORDIN Nr. 4394/2024 privind Codul studentului
      • Regulament activitate profesională
      • Taxe și tarife universitare
      • Metodologie examinare online
    • Organizații studentești
      • SSMB
      • SOMS
      • LSMDB
      • SSFB
      • SSCR
      • Ghidul studentului
    • Carnetul studentului
    • Acte studii
    • Secretariat
      • Secretariat Medicină
      • Secretariat Stomatologie
      • Secretariat Farmacie
      • Secretariat FMAM
    • Direcția antreprenoriat studențesc, alumni, activități studențești, proiecte și programe
  • Cercetare și dezvoltare
    • Apeluri cercetare
      • Apeluri Deschise
      • Apeluri Viitoare
      • Evenimente/Resurse UEFISCDI
      • Căutare Parteneri
    • Proiecte
      • Proiecte UMFCD
    • Strategie Cercetare
      • Direcții de cercetare
      • Strategia de dezvoltare a activității
      • Strategia de resurse umane pentru cercetători
      • Glaasic
    • Centre de cercetare
      • Centre Universitare
      • Centre de cercetare UMFCD
    • Programe de sprijinire a cercetării
      • Programul Publish Not Perish
      • Suport pentru publicarea Open Access prin acordurile transformative Anelis Plus
      • Granturi de Cercetare „Carol Davila” 2025
    • Raportarea activității
    • Documente Utile
      • Documente Utile
      • Reguli mobilități
      • Planul pentru egalitatea de gen
      • Legislație cercetare
      • Centrul de cercetări interdisciplinare și translaționale cardio-cerebro-vasculare
      • Diverse
      • Contact DCDI
    • Comisia de Etică a Cercetării
      • Desfășurarea Practicii de Specialitate în UMFCD
      • Subcomisia de Etică a Cercetării Științifice
    • Universități partenere
    • Doctor Honoris Causa
    • Biroul UMFCD Bruxelles
  • Relații internaționale
    • Informații utile
      • Legislație
      • Autentificări acte
      • Regulament de deplasare
      • Formular solicitare de deplasare
    • Erasmus+
      • Biroul pentru ERASMUS+
      • Mobilități outgoing
      • Mobilități incoming
    • Parteneriate
      • Universități partenere
      • Oportunități
    • Afilieri
    • Internaționalizare
  • Home
  • Alegeri Academice
  • Alegeri academice 2016
  • METODOLOGIE PRIVIND ORGANIZAREA CONCURSULUI DE OCUPARE A FUNCTIEI DE DECAN
marți, 16 februarie 2010 / Published in Alegeri academice 2016, Alegeri departamente arhiva

METODOLOGIE PRIVIND ORGANIZAREA CONCURSULUI DE OCUPARE A FUNCTIEI DE DECAN

Adoptata de Senatul Universităţii de Medicina si Farmacie ” Carol Davila”
Bucureşti în data de 17.03.2016
Articolul 1
(1) Prezenta Metodologie este întocmită în conformitate cu Legea educaţiei naţionale nr. 1/5.01.2011 şi cu prevederile Cartei universitare.

(2) Calendarul de organizare a concursului de ocupare a funcţiei de decan în facultăţile Universităţii de Medicina si Farmacie „Carol Davila” Bucureşti este prezentat in anexa nr. 1 la prezenta Metodologie.

(3) In situaţia în care un candidat, după câştigarea concursului, se va situa într-una dintre situaţiile de incompatibilitate sau conflict de interese prevăzute de Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, art. 130, alin. (1), lit. b), respectiv de Carta universitară, acesta va soluţiona situaţia respectivă in termen de 30 de zile de la validarea concursului.

(4) Organizarea şi desfăşurarea concursului pentru desemnarea decanului se realizează cu respectarea principiilor legalităţii, autonomiei universitare, transparenţei, răspunderii publice, responsabilităţii, eficienţei manageriale, a respectării drepturilor şi normelor etice şi deontologice.

Articolul 2
Ocuparea funcţiei de decan se realizează prin concurs public, organizat de către rectorul Universităţii de Medicina si Farmacie „Carol Davila” Bucureşti, la nivelul facultatilor.
Articolul 3
La concurs pot participa persoane din cadrul universităţii sau din orice facultate de profil din tara ori din străinătate care, pe baza audierii în plenul consiliului facultatii, au primit avizul consiliului facultatii de participare la concurs, cu votul majoritatii simple a membrilor acestuia.
Articolul 4
Nu pot candida persoanele care au împlinit vârsta legală de pensionare, conform legii.

Articolul 5

Dosarul candidatului va cuprinde in mod obligatoriu :
(1)Cerere tip – anexa 2;
(2)Cv-ul in format Europass;
(3)Programul managerial;
(4)Declaraţie de eligibilitate tip – anexa 3.
(5)Declarație de loialitate tip – anexa 4
Articolul 6
(1) Dosarul se depune la Rectoratul Universităţii de Medicina si Farmacie “Carol Davila” Bucureşti, Str. Dionisie Lupu nr. 37, Sector 1 – Serviciul Secretariat, cu respectarea calendarului aprobat.
(2) Dosarul de candidatură va fi avizat de serviciul juridic privind îndeplinirea condiţiilor legale de participare la concurs.
(3)Dupa încheierea perioadei de înscriere si obtinerea avizului juridic, dosarele de concurs vor fi înaintate către Consiliile facultatilor.
(4) In cazul in care se depun mai puţin de 2 candidaturi pentru funcţia de decan al unei facultati, concursul nu se mai desfasoara si rectorul declanseaza o noua procedura de concurs.
Articolul 7
(1) Consiliul facultăţii are obligaţia de a aviza cel puţin 2 candidaţi.
(2)In situatia in care nu sunt avizaţi minimum 2 candidaţi, intreaga procedura de concurs se reia dupa un nou calendar anuntat de rectorul universităţii, cu respectarea prezentei Metodologii.
Articolul 8
(1) Validarea candidaţilor se realizează prin audierea candidaţilor în plenul Consiliului facultăţii.
(2) Candidaţii îşi prezintă CV-ul şi programul managerial.
(3) Consiliul facultăţii acordă avizul, prin vot direct si secret, candidaţilor inscrisi.
(4) Buletinul de vot conţine numele şi prenumele candidaţilor, în ordine alfabetică şi opţiunea de vot: DA/NU.
(5) Rectorul stabileste comisiile de numărare a voturilor pentru fiecare facultate.
(6) Pot participa la numararea voturilor observatori, dar nu mai mult de 1 observator din partea fiecărui candidat, acreditati de către decanul in funcţie al facultatii respective.
(7) Sunt avizaţi pentru a participa la concursul public, candidaţii care au obţinut cel puţin jumătate plus unu din voturile celor prezenţi in Consiliu.
Articolul 9
Doar candidaţii care au primit avizul Consiliului Facultatii vor participa la susţinerea probelor concursului, reprezentate de :
1. Interviu
2. Prezentarea programului managerial

Articolul 10
Comisia de Concurs va nota candidaţii cu „admis” sau „respins”.

Articolul 11
(1) Comisia de concurs este formata din următorii membri:
Presedinte-Rector Acad. Ioanel Sinescu
Vicepresedinte-Presedintele Senatului Universitar – Prof.Dr. Mircea Beuran
Membru-Prorector – Prof.Dr. Ecaterina Ionescu
Membru-Prorector – Prof.Dr. Catalina Poiana
Membru-Prorector – Prof.Dr. Dragos Vinereanu
Membru-Prorector – Prof.Dr. Viorel Jinga
Membru-Prorector – Prof.Dr.Bogdan Ovidiu Popescu
Secretar-Secretar Sef Universitate- Dr. Aurora Prunescu
Observator – Student Alina Calmuc -membru al Senatului universitar
(2) Candidatul declarat câştigător este anunţat pe pagina web a universităţii, în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului.
Articolul 12
(1) Depunerea contestatiilor poate fi facuta in termen de 24 de ore la Comisia de concurs.
(2)Soluţionarea contestatiilor va avea loc in termen 24 de ore de către Comisia de concurs.
Articolul 13

Rezultatul final al concursului este validat de Senatul universităţii, la propunerea rectorului.
Articolul 14
(1) Prezenta Metodologie se publica pe site-ul Universităţii de Medicina si Farmacie „Carol Davila” Bucureşti.
(2) Anexele nr. l, nr. 2, nr. 3 si nr. 4 fac parte integrantă din prezenta Metodologie.
Articolul 15
Prezenta Metodologie a fost aprobata în şedinţa de Senat din data de 17.03.2016

DESCARCA Document

Tagged under: alegeri
UMFCD logo

Educație

  • Facultăți și resurse
  • Admitere licență
  • Examen de disertație
  • Masterat
  • Admitere studenți internaționali
  • Doctorat
  • Postuniversitar

Studenți

  • Viitori studenți
  • Servicii sociale
  • Norme legale
  • Organizatii studențești
  • Carnetul studentului
  • Acte studii
  • Secretariat

Contact

Strada Dionisie Lupu Nr. 37, Sector 2, București, România

Telefon:
+4021 3180719
+4021 3180721
+4021 3180722
E-mail: rectorat@umfcd.ro

© 2025 Universitatea de Medicină și Farmacie "Carol Davila" | Toate drepturile rezervate.

TOP

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi cea mai bună experiență pe site-ul nostru web.

Poți afla mai multe despre cookie-urile pe care le folosim sau să le dezactivezi în .

UMFCD logo
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.

Cookie-urile strict necesare

Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.

Cookie-uri terțe

Acest site utilizează Google Analytics pentru a colecta informații anonime, cum ar fi numărul de vizitatori ai site-ului și cele mai populare pagini.

Menținerea acestui cookie activat ne ajută să îmbunătățim site-ul nostru.

Te rog activează mai întâi cookie-urile strict necesare ca să-ți putem salva preferințele!

Politică cookie-uri

Pentru mai multe informații verificați politica noastră privind cookie-urile.